
Sosiale medier i fremtiden
I starten av september kjørte vi et webinar der vi tok en prat om fremtidens sosiale medier. Temaet var hvordan internett er i ferd med å endre seg gjennom desentralisering, og hvordan det kan gi oss mer frihet og kontroll over vårt eget innhold. Vi snakket blant annet om fødiverset – et nettverk av desentraliserte plattformer som Mastodon og Pixelfed, hvor brukerne selv har kontrollen.

Falk Media fyller 5 år
Det er helt absurd å tenke på at Falk Media nå har passert den beryktede femårsgrensen. En slags milepæl, nesten som en konfirmasjon, der selskapet “trer inn i de voksnes rekker” som et etablert selskap. Jeg har lyst til å dele noen høydepunkter fra de første årene.

Hvis du var en fisk, ville du spist sluken?
Vi ser stadig en økende strøm av svindelforsøk som truer manges sikkerhet på nett. Phishing er en av de mest utbredte metodene svindlere bruker for å lure informasjon fra intetanende individer og bedrifter.

Dette betyr nye Google Consent Mode for din bedrift
Det holder ikke lengre å bare ha en pop-up med “aksepter” eller “ikke aksepter”. Allerede fra 1. mars må du også teknisk legge til rette for hva som faktisk håndteres og samles inn av data på et mer detaljert nivå.

Endringer i LinkedIn-markedsføring
Fra og med 29. februar 2024 vil LinkedIn avvikle lookalikemålgrupper, noe som betyr at markedsførere ikke lenger kan opprette nye eller redigere eksisterende lookalikemålgrupper.